srijeda, 15. srpnja 2009.

Ljubav i Hrana




'Poljubac' moje prijateljice Željke Gradski prilično vjerno ilustrira moj odnos sa hranom




Svaki put kad sjednem za objed sjetim se koliko mi je važan i nenadoknadiv. Na svoj vlastiti poseban način me sidri. Mene koji sam oduvijek nogama čvrsto u zraku. Dok ustima prinosim žlicu do vrha ispunjenu gustom, teškom povrtnom juhom um se tiho širi čineći vidljivim ono što prije nije bilo. Bez imalo napora, zbližavam se sa sobom, svojom biti, svojim sutra i uspomenama. Poput ljubavnika otkrivam se hrani. Prožimamo se, otvaraju nam se srca, nešto što sam doživio nekoliko vrlo osobitih puta gdje i kako sam najmanje očekivao. To me drži, i tek odnedavno kao u snu u kojem mi je utrnula noga zaboravljena u nezgodnom položaju, pokušavam riječima izraziti ono što je najljepše u svom vlastitom mediju:
netom skinuto s vatre, u teškom loncu od lijevanog željeza, zap(k)uhano i obećavajući. Ma koliko dosjetljivo izražavali ljepotu kuhanja, rezultati neće biti zadovoljavajući dok ne iskoračimo i sami krenemo u avanturu traženja. Istraživanja s pokušajima i pogreškama: priprema, paljenje vatre, kuhanje i miješanje, dodavanje začina itd, itd…

Volim hranu i volio bih da tu svoju ljubav prenesem na druge više od ičeg na svijetu. Uostalom kao i svatko od nas tko je istraživao prirodu vlastite žudnje spoznajući onaj dio svemira koji je izabrao ili na koji je osuđen. Ali sve je uzalud, ako sami ne krenemo u potragu. Konzumentsku epohu koju smo stvorili po nekoj staroj definiciji raja, odavno smo nadrasli. Ono što vidite kao krizu svijeta je oslonac izgubljen u vlastitom životu. Brodolom temeljnih vrijednosti. Kriza je otkad je svijeta. I uvijek su to bile samo krize ljudskog duha. Vašeg, našeg, moga… Ove riječi bi samo trebale biti nedostatna najava nekog drugog doba koje svatko mora sam za sebe ostvariti.
Sanjam kako će se jednog dana dogoditi nagla i potpuna preobrazba. Čak i ako su izgledi neznatni, dobro je sanjati…Upravo zbog toga pišem. To je moja strana raja.
Što je vaša ?

Nema komentara:

Objavi komentar